4. Pričajte, ne zapovedajte 

Dobar lider je u stvari dobar učitelji. Dobri učitelji koriste priče kao način da ono o čemu govore bude zapamćeno. Mi čitamo, mi slušamo, mi pamtimo. Činjenice znače, a emocije privlače.

5. Dijalog, ne diskusija 

Reč dijalog dolazi iz grčkog jezika. Čine je dve reči: "dia" što znači "kroz ili uz pomoć" i "logos" što se najčešće prevodi kao "značenje". Lider  kroz dijalog traga za dubljim značenjem u onome o čemu govori druga osoba. Ovo postiže služeći se tehnikom "naivnog slušanja", zasnovanoj na izbegavanju donošenja brzih zaključaka. Naročito je korisno da se tokom dijaloga ponaša kao da po prvi put čuje ono o čemu se govori. Na taj način, kroz dijalog, mogu da budu otkrivena blaga kojima se niko nije nadao. 

Kao u bajci o caru Trajanu, svi mi žudimo da podelimo naše tajne sa drugima. Radite to što češće, podelite ih sa celim svetom. Izgleda jednostavno, potrebna je vežba, ali videćete da je mnogo bolje od upotrebe smajllija i skraćenica.

Eileen McDargh, 

Copyright:

 ray22 / 123RF Stock Photo